Wycena

nieruchomości

Cele wyceny

Nasze operaty szacunkowe i opinie różnych rodzajów nieruchomości sporządzamy dla potrzeb:




  • transakcji kupna-sprzedaży nieruchomości,
  • ustalenia bankowo – hipotecznej wartości nieruchomości w celu zabezpieczenia kredytów hipotecznych,
  • skarbowo – podatkowych,
  • podziału majątku, zniesienia współwłasności,
  • uzyskania odszkodowań (np. z tytułu wywłaszczenia, bezumownego korzystania z nieruchomości),
  • uzyskania rekompensat za utracone nieruchomości,
  • ustalenia wartości poniesionych nakładów,

  • ubezpieczeń majątkowych,
  • aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
  • ustalenia czynszu dzierżawnego,
  • skutków finansowych uchwalenia lub zmiany planów miejscowych,
  • ustalenia wysokości opłat adiacenckich,
  • indywidualnych inwestora.

Wykonujemy wyceny praw związanych z nieruchomościami
takich jak:




prawo własności, prawo użytkowania wieczystego, ograniczone prawa rzeczowe (użytkowanie, służebność przesyłu, drogi koniecznej, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu), prawa zobowiązaniowe i majątkowe (najem, dzierżawa, dożywocie). Dokonujemy również określenia wartości nakładów poczynionych na nieruchomości, szkód majątkowych oraz odszkodowań za bezumowne użytkowanie nieruchomości lub jej części.

W zależności od potrzeb określamy:

  • wartość rynkową,
  • wartość odtworzeniową,
  • wartość indywidualną,
  • wartość ubezpieczeniową,

Wymagane dokumenty

Zakres dokumentacji dotyczącej nieruchomości jest określany indywidualnie przez rzeczoznawcę w zależności od celu, zakresu i charakterystyki przedmiotu wyceny.
Dla wygody naszych Klientów służymy pomocą - w przypadku konieczności pozyskiwania dokumentacji.

Wymagane dokumenty dotyczące wyceny:

1.

Wycena nieruchomości

gruntowej

  • odpis z księgi wieczystej lub akt notarialny
  • wypis z rejestru gruntów,
  • wyrys z mapy ewidencyjnej,
  • dane o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, gdy brak planu- informacje ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, decyzja o warunkach zabudowy lub decyzja o pozwoleniu na budowę.

2.

Wycena nieruchomości

zabudowanej

  • odpis z księgi wieczystej lub akt notarialny
  • wypis z rejestru gruntów,
  • wyrys z mapy ewidencyjnej,
  • pozwolenie na budowę ( w przypadku budowy w toku) lub dokumentacja projektowa powykonawcza, zgłoszenie budynku do użytkowania, wypis z rejestru budynków, dokumentacja inwentaryzacyjna, decyzja o warunkach zabudowy.

3.

Wycena nieruchomości

lokalowej

  • odpis z księgi wieczystej lub akt notarialny,
  • zaświadczenie o przysługującym prawie do spółdzielczego lokalu mieszkalnego lub własnościowego prawa do lokalu,
  • rysunek rzutu kondygnacji z zaznaczonym lokalem
  • mapa zasadnicza do celów ewidencyjnych lub projektowych, z obszarem wokół przedmiotowej nieruchomości.

W przypadku braku:

logo

NIEZBĘDNYCH DOKUMENTÓW

Pozyskujemy brakujące dokumenty w odpowiednich urzędach

DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ

Wykonujemy inwentaryzację nieruchomości